Vår träning för barn och unga

Friskis&Svettis träning är öppen för alla, yngre som äldre, otränad som tränad. För barn och unga har vi utvecklat speciella pass eller arbetssätt för allsidig och lekfull träning med kvalité. Barnen deltar utifrån sina egna förutsättningar och alla som har lust kan vara med.


Familjelek (barn 2-6 år med föräldrar)

Familjeleken är lekfull jympa för barn 2-6 år och vuxna tillsammans. Det är roligt, spännande och omväxlande. Fokus är på grovmotorisk träning och lekfulla rörelser som kommer ur musiken. Vi skapar förutsättningar för barnens naturliga och spontana förhållningssätt till rörelse. Effekten av enskilda rörelser är mindre viktig.
För att delta i Familjejympan behöver barnet kortet "Familjelek" för 250 kr (medlemskap 100:- / kalenderår tillkommer). Kortet gäller för en termin.
Du som förälder behöver inget kort.

Familjefys (7-12 år med föräldrar)

Familjefys är ett härligt utmanande och roligt stationspass för barn 7-12 år och deras föräldrar. Passet  utmanar både styrka och kondition för såväl barn som förälder och går utmärkt att anpassa efter förmåga. Våra härliga ledare finns på plats och peppar och instruerar.
Här gäller Familjefys juniorkort för barnet. För föräldern gäller Allkort och alla typer av Enkelkort.
Kortet Familjefys junior kostar 250:- / termin, medlemskap 100:- / kalenderår tillkommer.


 

Gymträning

Från det år du fyller 10 år kan du gymma tillsammans med förälder eller annan vuxen.Träningskort köper du tillsammans med målsman. Vid första träningstillfället ingår en instruktion tillsammans med målsman. Instruktionen bokas i god tid i receptionen, och ny instruktion bokas när det är dags för ny nivå på träningen. Från och med den dag du fyller 13 år kan du träna utan målsman.



Träningsråd till dig som är 10 - 15 år


  • Träna det du tycker är roligt. Se till att du blir guidad om vilka möjligheter som finns att välja på. Det du inte visste fanns kanske blir det roligaste.

  • Utnyttja bredden i utbudet. Utmana hela din kropp och träna allsidigt. Variera styrketräning med konditions- och rörlighetsträning. Det mår din kropp bra av.

  • Ge dig tid för träning. Utmana dig successivt både i antal träningspass och träningstid men också med tyngre och tuffare belastningar. Kroppen behöver tid för att bygga upp sig och bli starkare. På så sätt undviker du skador.

  • Träna smart. Se till att få hjälp med tekniken och sjyst genomförande av alla övningar.

  • Fråga oss. På Friskis&Svettis finns många instruktörer och ledare. Vet du inte vad eller hur du ska göra, tveka inte att be om hjälp.


Till alla mammor och pappor >>

Vi samarbetar gärna med Sundsvalls skolor >>


Varmt välkommen!