Riktlinjer för träning

1. All träning sker på egen risk och under eget ansvar.

2. All träning sker i mån av plats. Spinning, Cirkelgym, Yoga och HIT kan bokas via internet. Bokad plats släpps 10 minuter före passets start. Du kan boka plats bara åt dig själv.

3. För inpassering gäller att du kan uppvisa giltig passbiljett.

4. Våra scheman fastläggs på terminsbasis, och är preliminära. Vi gör alltid vårt yttersta för att erbjuda de schemalagda träningspassen. Träningspass kan dock komma att ändras med kort varsel. Hemsidan innehåller aktuell information. Friskis&Svettis kan inte kompensera utebliven träning.

5. Separata scheman tas fram för jul- och nyårshelgerna, vissa röda dagar/helger samt under sommarmånaderna. Öppettider samt träningsmöjligheter är under dessa tidsperioder begränsade.

6. Förvaring av personliga tillhörigheter sker på eget ansvar. I vår lokal på finns ett begränsat antal värdeskåp. Medtag eget lås. Det finns möjlighet att ta med tillhörigheter in i träningslokalen.

7. Ungdomar är välkomna att jympa från och med det år de fyller 12. Jympa med redskap är tillgänglig för ungdomar från och med det år de fyller 12. I gymmet är ungdomar välkomna att träna på egen hand från den dag de fyller 13. Ungdomar från 12 år tillåts träna i gymmet i vuxens sällskap.

8. Barn får av säkerhetsskäl inte vistas i gymmet, jympahallarna eller spincykellokalen eller lämnas utan tillsyn i lokalerna. En barnhörna finns med bl.a. videofilmer och böcker.